Moldindconbank va continua campania de prevenire a fraudei financiare până când acest fenomen este prezent în societatea moldovenească. Despre aceasta a declarat Alexander Picker, președintele Comitetului de Conducere al Moldindconbank, în cadrul emisiunii „O seară perfectă” de la PRO TV din data de 13 martie.

Potrivit lui, inițial banca planifica să se concentreze exclusiv pe clienții săi, dar după ce a înțeles amploarea problemei, a implementat o campanie socială adresată fiecărui cetățean al țării.

„Din păcate, escrocii au devenit foarte creativi. Ei chiar transformă unii clienți în „parteneri”. Sunt cazuri când escrocii promiteau oamenilor profituri uriașe din așa-zisele investiții, dar cu condiția ca la transferul banilor să nu informeze banca despre scopul adevărat, ci să spună că vor fi folosite pentru achiziționarea materialelor de construcție. Din fericire, am reușit să stopăm astfel de tranzacții, în urma discuțiilor cu clienții. Campania noastră este una de succes pentru că am folosit mesaje clare în comunicările noastre, utilizând un limbaj simplu”, a spus Alexander Picker.

Președintele Moldindconbank a remarcat și implicarea diferitor organizații care au susținut campania băncii: „Ne bucurăm foarte mult că alte instituții au înțeles cât de importantă este aceasta și ne-au susținut, inclusiv poliția”.

Alexander Picker a subliniat că inițiativa socială are drept scop prevenirea cazurilor de fraudă, și se adresează atât tinerilor, cât și persoanelor în vârstă, care sunt mai des expuși riscului de a deveni victime ale fraudelor financiare.

„Am fost și eu contactat. Au spus că am un credit aprobat. Aceasta este prima greșeală, deoarece nu trebuie să răspundem la apeluri de la numere necunoscute. Am întrebat de la ce sucursală sunt contactat și mi s-a răspuns că nu contează, deoarece creditul deja este aprobat și e necesar doar să ofer datele cardului. Aici intervine a două greșeală, pentru că nu trebuie să oferim nimănui datele cardului. A fost un caz, când un client a decis să păcălească escrocul și i-a oferit datele cardului fără bani. O decizie greșită, deoarece escrocii utilizând datele acestui card au obținut acces la conturile clientului și au retras bani de pe depozit. În al treilea rând, nu ar trebuie să deschideți link-uri din surse necunoscute. Dacă primiți un apel dubios, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să ziceți că veți reveni ulterior și să contactați banca dumneavoastră, pentru a verifica dacă este un apel veridic. În cazul Moldindconbank, puteți suna la 022 71 71 71, angajații noștri fiind disponibili non-stop. Dacă considerați că ați transmis informații personale escrocilor, atunci apelați imediat banca și poliția – cu cât mai devreme, cu atât mai bine, pentru că tranzacțiile pot fi încă blocate și banii returnați”, a explicat președintele Moldindconbank.

Spre final, Alexander Picker a remarcat că oamenii trebuie întotdeauna să fii atenți și vigilenți, pentru că ”dacă sună prea bine ca să fie adevărat atunci nu e”.

Interviul integral poate fi urmărit aici.

Moldindconbank – mereu alături!