Recomandare privind protecția împotriva fraudei prin e-mail!
Mesajele de e-mail frauduloase în numele Băncii sunt de obicei concepute pentru:
1. Atragerea destinatarilor mesajelor către site-uri „capcană”, unde escrocii vor încerca să obțină date personale și confidențiale (nume și prenume, Login (ID utilizator), parolă permanentă, parole unice, numere de card de plată și datele de expirare ale acestora, PIN-uri, coduri CVV2/CVC2, cod client etc.) sub diferite pretexte. Adesea, astfel de site-uri conțin viruși care infectează calculatoarele, atunci când sunt deschise.
2. Forțarea destinatarilor să deschidă un fișier atașat, care conține un virus, sau să facă click pe un link pentru a descărca un fișier virusat sub diferite pretexte.
Semne care indică faptul că un mesaj de e-mail este fraudulos:
1. Mesajele sunt deghizate în scrisori oficiale din partea băncii și solicită orice acțiune sau răspuns rapid din partea dumneavoastră;
2. Adresa expeditorului și subiectul mesajului sunt deghizate ca fiind apeluri în numele Băncii.
În cazul în care mesajul de e-mail pe care l-ați primit vă pare suspect, este necesar să contactați Centrul de Contact al Băncii la numărul de telefon + 373 22 71 71 71.
În cazul în care ați fost victima unei astfel de fraude, este necesar:
1. să contactați imediat Centrul de contact al Băncii la numărul de telefon + 373 22 71 71 71 și să blocați contul MICB BUSINESS ale cărui detalii au fost dezvăluite autorilor fraudei sau în care au fost efectuate tranzacțiile frauduloase.
2. să depuneți o cerere oficială privind comiterea fraudei la oricare sucursală a Băncii.