Securitatea operațiunilor tale financiare
reprezintă prioritatea noastră.
Securitatea operațiunilor tale financiare
reprezintă prioritatea noastră.
de pe card
cele 3 cifre de pe verso-ul cardului
a cardului
cele 16 cifre
a cardului
primit prin SMS
Blochează cardul din aplicația Mobile Banking
Anunță banca, contactează Serviciul Suport Clienți 24/24 – 022 71 71 71
Sesizează poliția la numărul 112
Raportează frauda
Nu, nici într-un caz. Codurile OTP sunt doar pentru tine, pentru autorizarea plăților sau pentru înregistrarea în Web Banking.
Atunci când angajații băncii te sună, nu îți cer informații confidențiale: numere de card, coduri din SMS, date din pașaport, ultimele operațiuni efectuate, credențiale de acces, cod PIN. Cel mai probabil, ai primit un apel de la un escroc.
– Fii atent la adresa de e-mail a expeditorului. Escrocii folosesc de obicei domenii de e-mail disponibile public sau cumpără domenii care arată ca nume de domenii oficiale ale companiilor pentru a induce în eroare destinatarul e-mailului.
– Fii precaut dacă subiectul, conținutul e-mailului sau numele fișierului te încurajează să acționezi imediat: dă click pe un link, apasă pe buton, deschide un fișier, răspunde imediat la e-mail. Acordă atenție adresei și semnăturii din e-mail: dacă acestea sunt impersonale, probabil că ești înșelat.
– Nu urma linkuri și nu da click pe elemente suspecte. Treci cu mouse-ul peste un link suspect pentru a vedea unde duce de fapt.
– Compară adresa cu adresa de pe site-ul oficial al companiei.
– Fii atent la atașamente: deschide-le numai pe cele pe care le aștepți de la destinatarii cunoscuți. Nu introduce datele tale confidențiale, datele de acces și parola pe site-uri suspecte sau în orice formular de chestionar. Nu răspunde la e-mailuri suspecte.