Escrow – garantarea de către bancă a securității tranzacției de vânzare-cumpărare, care permite cumpărătorului să plătească prețul doar după înregistrarea dreptului asupra bunului cumpărat.
Serviciul ESCROW
Eficient
Siguranța că sumele vor fi utilizate strict pentru destinația stabilită în Contract.
Avantajos
ZERO Comision pentru deschiderea și administrarea contului.
Sigur
Siguranță maximă pentru părțile contractului de vânzare-cumpărare.
Cum funcționează:
Odată cu depunerea banilor în cont, acesta este blocat, iar banii vor fi eliberați de către Bancă:
- Vânzătorului, doar în cazul în care sunt prezentate documente justificative, care atestă faptul trecerii dreptului de proprietate asupra bunului către Cumpărător. În cazul bunurilor imobile, va fi prezentat Extrasul din Registrul bunurilor imobile, eliberat de Agenția Servicii Publice.
- Cumpărătorului, doar în cazul în care tranzacția nu a fost finalizată.
Avantaje
Oferă clienţilor o modalitate de plată sigură şi eficientă.
Nu e perceput comision pentru deschiderea şi administrarea contului.
Este eliminat riscul legat de neonorarea obligaţiilor.
Este înlăturată lipsa de încredere dintre partenerii de afaceri.
Vânzătorului îi este garantată încasarea mijloacelor băneşti în limita sumei stabilite și depuse în contul Escrow.
E redus la zero riscul de primire a bancnotelor false, achitarea având loc prin virament, de pe contul ESCROW în contul curent al Vînzătorului.
Sumele sunt utilizate strict pentru destinaţia stabilită în contract.
Cumpărătorului îi este garantată recuperarea întregului disponibil din contul ESCROW, în cazul în care tranzacţia nu a fost finalizată din anumite motive.
Persoanele fizice:
Actele de identitate (în original) ale deponentului (cumpărătorului) și beneficiarului (vânzătorului).
Beneficiarul (vânzătorul) va prezenta documentele de proprietate asupra bunului tranzacției de vânzare-cumpărare.
În funcție de natura tranzacției, banca poate solicita prezentarea altor documente.
Persoanele juridice – în cazul în care dețin cont curent în bancă:
Actul de identitate (în original) al persoanei împuternicite de a încheia tranzacția Escrow.
Alte documente, la solicitare.
Persoanele juridice – în cazul în care nu dețin cont curent în bancă:
Vor fi prezentate, suplimentar, documentele necesare pentru deschiderea contului curent.
Beneficiarul (vânzătorul) va prezenta documentele de proprietate asupra bunului tranzacției de vânzare-cumpărare.
În cazul încheierii tranzacției de către reprezentantul legal, vor fi prezentate suplimentar:
Procura autentificată notarial (în cazul în care procura este eliberată de către o persoană fizică) sau procura întocmită în formă scrisă, cu ștampila aplicată a persoanei juridice (în cazul în care procura este eliberată de către o persoană juridică), sau copia procurii autentificată notarial.
Copia actului de identitate al persoanei care acordă împuterniciri, legalizată notarial.
Comision pentru perfectarea contractului ESCROW :
În MDL – 0,5% din suma contractului; minimum 1 000 MDL, maximum 6 000 MDL.
În valută străină – 0,5% din suma contractului; minimum 100 EUR/USD, maximum 500 EUR/USD.
Pentru creditele cu gaj acordate de Bancă – 0,1%; maximum 1 000 MDL.
În cadrul Programului de Stat „Prima Casă” – GRATUIT.