Cele mai întâlnite capcane din mediul online care vizează utilizatorii din țara noastră rămân a fi tentativele de fraudă, cea mai cunoscută fiind ”phishingul”.

Escrocii încearcă să “pescuiască” date confidențiale, prin transmiterea de e-mailuri, mesaje, SMS, platforme de mesagerie sau chiar apeluri telefonice, care pretind că vin din partea diferitor companii, cel mai des fiind utilizată imaginea băncilor. Scopul este unul singur – obținerea datelor importante, precum numărul de card, perioada de valabilitate, codul CVV din 3 cifre de pe card, parola de acces în web banking sau aplicația de mobile banking.

Probabil, te întrebi cum să deosebești astfel de mesaje false de cele, care sunt expediate de companii? Moldindconbank te va îndruma la acest capitol, oferind câteva recomandări.

Provoacă emoții

Scopul principal al atacatorilor este să stârnească emoție, astfel încât utilizatorii să fie mai puțin vigilenți și analitici:

1. Lăcomie. Ți se propune o recompensă financiară sau un alt stimulent, dacă dai click pe un link, deschizi un atașament sau completezi un formular.

2. Urgență și frică. Se creează o urgență, care poate fi soluționată într-un termen restrâns. În caz contrar ești amenințat cu consecințe negative.

3. Curiozitate: Ești ademenit să dai click pe un link în schimbul unui conținut interesant și unic.

Cum să depistezi un mesaj de tip phishing?

1. Mesajele sunt expediate de la adrese de email false, care par reale. De exemplu, primești un email ce pretinde a fi de la bancă, prin care ți se propune să-ți actualizezi datele personale sau ești informat ”despre blocarea contului”. Să știi că Moldindconbank îți poate expedia emailuri doar de pe adresa care se termină cu @micb.md, restul fiind mesaje de la escroci.

2. Link-urile încorporate, pe care dacă apeși, ajungi pe site-uri cu programe malware. Niciodată nu accesa linkuri fără a verifica, trecând ușor cu mouse-ul peste link unde poate duce acesta.

3. Atașamentele care îți infectează dispozitivul cu programe malware după ce le deschizi. Una dintre regulile fundamentale ale securității digitale este să nu deschizi niciodată atașamente de la persoanele sau organizațiile necunoscute.

4. Greșeli gramaticale. Mesajele expediate sunt deseori scrise într-un limbaj ciudat, cu o mulțime de greșeli gramaticale.

Escrocii mereu caută noi canale pentru a ajunge la clienți. E necesar să fim atenți și să ne întrebăm de ce e atât de atractivă promoția sau prețul produsului e atât de redus. Trebuie și mai mult să ne îngrijorăm, dacă primim un link, să verificăm unde duce. În general, recomandăm deținătorilor de carduri să fie prudenți, atunci când navighează în Internet, când acceseazi diverse linkuri și nimănui să nu transmită date personale”, a precizat Artem Didushko, directorul Departamentului Digital Business și Carduri al Moldindconbank, în cadrul unui interviu.

Moldindconbank continuă campania socială ”Securitate bancară și antifraudă”. În cadrul acestei inițiative, destinate tuturor deținătorilor de carduri, indiferent de banca la care se deservesc, sunt transmise mesaje simple, pe înțelesul tuturor, dar cu un impact cât mai mare, pentru a combate acest fenomen periculos.

Fii și tu parte a campaniei noastre, informează-i pe cei dragi despre pericolele existente și metodele de protecție.

Vrei să afli mai multe despre tehnicile de protecție, aplicate de bancă? Urmărește interviul lui Artem Didushko, directorul Departamentului Digital Business și Carduri:

Moldindconbank – mereu alături!