Director regional Moldindconbank: Managerii deseori se autosesizează și conving clienții să nu efectueze transferuri dubioase
Escrocii devin tot mai inventivi în încercările de a obține datele cardurilor ale cetățenilor, însă Moldindconbank se adaptează rapid și zilnic contracarează zeci de tentative de fraudă. Declarația aparține lui Liviu Tarlev, directorul regional Nord al Moldindconbank, în cadrul unei emisiuni la TV Nord.
”Sunt foarte bine pregătiți, știu cum să câștige încrederea beneficiarului de card și să obțină datele personale ale acestuia. De exemplu, escrocul dictează primele patru cifre ale cardului, identice pentru toți și după aceasta propune deținătorului de card să economisească timp și să-i spună celelalte cifre și alte date. O altă schemă vizează vânarea datelor personale online, prin rețele de socializare, prin clonarea site-urilor unor companii. E ușor să depistezi un site fals, deoarece poate conține greșeli în denumirea companiei, designul este unul simplu, într-o singură culoare și apare doar o fereastră, unde trebuie să introduci datele cardului. Dacă vedeți o astfel de pagină web dubioasă, părăsiți-o imediat”, a relatat Liviu Tarlev.
Ilona Creangă, ofițerul de urmărire penală din cardul Inspectoratului de Poliție Bălți, a explicat cum escrocii obțin numărul de telefon, numele și prenumele persoanei pe care o contactează.
”Majoritatea persoanelor indică datele sale de identitate în anunțurile de pe Facebook, completează formulare de participare la tombolă sau introduc datele sale pentru livrarea mâncării comandate, atunci când se deschide o companie nouă, care prestează servicii mai ieftine. Sunt grupări din Ucraina sau anumite Call Centre, create în Ucraina sau în alte țări, care sună prin IP telefonie. Există și grupări în Moldova”, a precizat Ilona Creangă.
Potrivit lui Liviu Tarlev, cea mai vulnerabilă categorie sunt persoanele în etate, iar pentru a informa și educa întreaga societate Moldindconbank a lansat campania socială ”Securitate bancară și antifraudă”.
”Moldindconbank utilizează mai multe instrumente pentru a proteja clienții. Zilnic, contracarăm zeci de cazuri de escrocherie pe Internet. Unii oameni, care cad în plasa escrocilor, se apropie la sucursală, pentru a le face transferuri. De exemplu, în vederea obținerii unei așa-numite moșteniri. În astfel de cazuri managerul se autosesizează și convinge clientul să nu facă acest transfer dubios. Au fost cazuri când se făceau transferuri pentru achitarea avansului la achiziția unui automobil de pe un site fals”, a mai spus directorul regional Nord al Moldindconbank.
Datele oficiale ale Inspectoratului general Bălți arată că anul trecut în municipiu s-au înregistrat 85 de escrocherii cu cardurile bancare.
Emisiunea integrală poate fi vizionată aici: