Stimați clienți,

Vă aducem la cunoștință despre intensificarea cazurilor de fraude, apariția riscurilor și amenințărilor de finanțare ilicită, asociată în special situației epidemiologice privind răspândirea COVID-19 la nivel internațional.

Astfel, în scopul obținerii datelor confidențiale ale cardurilor de plată sau a numerarului, infractorii contactează (personal, prin email sau telefonic) prezentându-se drept lucrători medicali și pretind că o rudă este bolnavă și necesită plata pentru tratament, se prezintă drept angajați ai unor organizații de caritate/organizații internaționale care oferă măști, teste și alte produse, transmit emailuri prin care solicită donații în cadrul campaniilor de colectare a fondurilor legate de COVID-19.

Securitatea datelor și resurselor dvs. financiare sunt o prioritate pentru Moldindconbank, de aceea, vă recomandăm să urmați câteva măsuri de securitate:

  • Nu dezvăluiți nimănui datele confidențiale ale cardului: număr card, data expirării, CVV, codul PIN ş.a.
  • Nu oferiți nimănui sub nici un pretext parolele de unică folosință, expediate prin SMS de către Bancă.
  • Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită datele personale, chiar dacă nr. de telefon seamănă cu cel al băncii.
  • Nu accesați linkuri necunoscute cu promoții deosebit de tentante și nu completați datele bancare personale pe site-uri dubioase.
  • Nu accesați link-uri din mesaje parvenite de la adrese necunoscute, inclusiv link-urile care presupun redirecționarea pe site-ul companiilor, băncilor, sistemei de plăți etc., acestea vă pot îndrepta către site-uri false, dubluri.
  • Verificați adresa URL – comercianții dubioși utilizează URL-uri similare cu paginile populare.
  • Verificați dacă conexiunea este de tip SSL (în fața adresei, este afișată sintagma „https://”).
  • Verificați istoricul companiilor care pretind că oferă servicii și echipamente medicale, a organizațiilor de binefacere care solicit donații pentru a confirma legitimitatea acestora.
  • Utilizați soluții antivirus și anti-phishing.

În cazul în care aţi devenit victima tentativelor de fraude și ați oferit datele personale, blocați imediat cardul prin Web banking sau Mobile banking sau apelaţi serviciul suport 022 548 940.